"Wszystkie zamieszczone teksty są naszego autorstwa. Nie zgadzamy się na kopiowanie ich i rozpowszechnianie w dowolnej formie bez naszej wiedzy i zgody!"

30 grudnia 2012

Dr David R. Hamilton - "Zaraźliwa moc myślenia"

KLIK :)

Tytuł: Zaraźliwa moc myślenia
Autor: Dr David. R. Hamilton
Liczba stron: 292


            Czy zdarzyło się wam kiedyś tak, że kiedy wasz przyjaciel/przyjaciółka ktoś inny, ale bardzo bliski cierpiał, a wy się cieszyliście? Myślę, że nie. Choć nieświadomie, ale naśladujemy ludzi, ich emocje, gesty, a nawet słowa! To jest prawda, a książka pana Hamiltona to dowód na to.
            Co ciekawego wyczytałam z książki?
Po pierwsze bardzo rozbawił mnie rozdział o ziewaniu, na samą myśl o tej czynności chce się wam to zrobić albo kiedy widzimy kogoś, kto to robi, samy ziewamy. Podczas czytania rozdziału o tej czynności ziewnęłam aż trzy razy, ale wcale nie z nudów! Co to to nie! : )
Prawie wszystkie historie zawarte w książce są oparte na badaniach, czasami miałam wrażenie, że większość jest „ściągnięta” z innych książek, ilość przypisów powala na kolana.
            Dowiedziałam się, że nasze emocje przekazujemy otoczeniu, kiedy mamy ponury nastrój przekazujemy to innym w naszym otoczeniu.
Podczas tej lektury aż otwierałam usta ze zdziwienia, bo zdałam sobie sprawę, że to prawda.
            Jeśli interesujecie się biologią, ludzkim mózgiem i chcecie się dowiedzieć więcej na temat neuronów lustrzanych to ta pozycja jest dla was.
Nie chcę wam opisywać więcej, bo opowiem wam całość, a nie o to chodzi. Myślę, że to pozycja dla osób, które interesują się działaniem emocji, ludzkiego mózgu itp.

Moja ocena: 4-/6

Za książkę dziękuję:

3 komentarze:

  1. Przeczytałam "ziewanie" i od razu ziewnęłam. Psia kość! I znowu!
    Z tym zarażaniem swoim nastrojem już to zauważyłam, bo to łatwo zaobserwować. Nie raz tak miałam, że się przystosowywałam do humoru znajomej. Albo na odwrót.
    Może być ciekawe.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to niestety nie jest coś dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkowicie zgadzam się z tym, że nasz nastrój udziela się też innym osobom przebywającym w naszym otoczeniu... często tak miewam... Może zapoznam się z tą pozycją ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prosimy o NIE reklamowanie swoich blogów w komentarzach!