"Wszystkie zamieszczone teksty są naszego autorstwa. Nie zgadzamy się na kopiowanie ich i rozpowszechnianie w dowolnej formie bez naszej wiedzy i zgody!"

10 marca 2013

Kathy Freston - "Weganizm"


KLIK :)






Autor: Kathy Freston
Tytuł: Weganizm
Wydawca: Studio Astropsychologii
Liczba stron: 324


Schudnij
Uzdrów ciało
Zmień świat


Napisanie tej recenzji, a raczej opinii na temat tej książki jest dla mnie trudne. Choć ten poradnik bardzo mnie zachwycił i zainspirował to nie wiem jakich słów użyć aby i was przekonać po jego sięgnięcie.


Już drugi semestr uczę się zawodu w technikum gastronomicznym, więc zainspirowana zdobytą wiedzą na lekcjach postanowiłam, że trzeba zacząć czytać jakieś książki o odżywianiu. Zaczęło ciągnąć mnie do takiej tematyki zatem skusiłam się na Weganizm.

Przed przeczytaniem tej książki myślałam, że wegańskie odżywianie jest nudne i niedobre, bo jak można nie jeść mięsa? [ Totalny KOSMOS. :P]
Przecież właśnie mięso nadaje całemu daniu tego czegoś, a jednak! Da się bez niego wytrzymać, a dzięki temu możemy zyskać wiele dla siebie i innych.

Można zauważyć, że książka Kathy Freston jest swojego rodzaju Dekalogiem, składa się z dziesięciu obietnic. We wstępie autorka zaznacza, że czytelnik ma zacząć od "obietnicy", która najbardziej go zainteresowała. Też tak uczyniłam, jednak przez swoją ciekawość przeczytałam bardzo dużo rzeczy na temat jajek. Niekoniecznie tych dobrych rzeczy.

Autorka przekonuje, że dzięki przejściu na wegańską dietę można w dosyć szybkim czasie stracić na wadze. Udowadnia swoją rację dodając różne historie z życia przeciętnych amerykanów oraz przedstawia wiele ciekawych wywiadów z różnymi lekarzami, jednak nie jest to tylko nudna lektura.

Co do uzdrawiania ciała, pani Kathy wraz z licznymi badaniami chce udowodnić, że dzięki zaprzestaniu jedzenia mięsa, serów i jaj możemy wyleczyć się z różnych chorób. Oczywiście oprócz przestania jedzenia tych rzeczy, należy codziennie ćwiczyć, aby być wiecznie zdrowym, a nawet przeżyć kilka lat więcej!  Nie pamiętam dokładnie w jakim rozdziale to wyczytałam, ale podobno weganie są bardziej radośni i pełni życia niż zwykli ludzie. [ Myślę, że razem z Draculą znamy taki jeden przypadek. :P ]

Ale jak zmienić świat? Tego niestety nie mogę skrócić, należy sięgnąć po Weganizm i samemu się przekonać.
Dzięki tej książce jestem [MEGA GIGA TERA] zainspirowana do zmiany diety, jednak jak sama autorka mówi - nic od razu. Należy stopniowo pozbywać się swoich przyzwyczajeń, próbować, smakować i żyć lepiej! :)

Dodatkowym atutem tego poradnika jest Trzytygodniowe menu, gdzie pani Freston przedstawia jadłospis, powiem szczerze, że chyba kilka z tych rzeczy, które tam są sama przetestuję i znajdę swoje "wegańskie smaki". Autorka pisze w delikatny sposób na trudne i niedelikatne tematy, takie jak hodowle kurczaków czy innych zwierząt.

Myślę, że to świetna książka dla ludzi, którzy chcą zmienić swoje życie i świat na lepsze. :)

Moja ocena: 6/6

4 komentarze:

  1. Nie wiem, czy zainteresowałaby mnie ta książka. Raczej nie zajmuję się taką tematyką, ale recenzja świetnie napisana!
    Obserwujemy? ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Super recka :)
    Jak tak czytam, że można szybciej zrzucić parę kilogramów to i może ja się w jakiś sposób pokuszę... Pożyczysz mi tą książkę potem ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłaś mnie totalnie! Muszę sięgnąć!

    OdpowiedzUsuń
  4. Już kilka razy myślałam, aby przejść na weganizm, może znowu powrócę do tego pomysłu?

    OdpowiedzUsuń

Prosimy o NIE reklamowanie swoich blogów w komentarzach!