"Wszystkie zamieszczone teksty są naszego autorstwa. Nie zgadzamy się na kopiowanie ich i rozpowszechnianie w dowolnej formie bez naszej wiedzy i zgody!"

12 lipca 2013

Cecily von Ziegesar - "Chcę tylko wszystkiego. Plotkara 3."








Tytuł: Chcę tylko wszystkiego. Plotkara 3. (ALL I WANT IS EVERYTHING)
Autor: Cecily von Ziegesar
Wydawca: Wydawnictwo Amber
Liczba stron: 224
Moja ocena: 3/6
Forma: książka


Bogactwo, sława, drogie ciuchy - dla niektórych tylko to się liczy. Mówią, że pieniądze szczęścia nie dają, ale czy aby na pewno? Po raz trzeci spotkałam się z Sereną, Blair, Nate, Danem, Vannesą i Jenny podczas czytania Plotkary. Może niektórzy z was kojarzą serial, który nakręcono na podstawie serii Cecily von Ziegesar.
Tym razem bohaterowie przeżywają święta i ostatnie miesiące na to, aby złożyć podania  do wymarzonych szkół. Większość z nich nie ma jakiś wielkich ambicji, ważne jest to, aby się dostać. Przecież pieniądze rodziców wszystko załatwią.
Szczerze pisząc, akcja w tej książce rozgrywała się szybko. Przeskakiwałam między wydarzeniami niczym w serialu.
Nastolatkowie z Upper East Side są specyficzni, albo i nie, zależy jak dla kogo. Moim zdaniem za dużo w tej serii dramatyzmu. Zawiłe kłopoty, w które się pakowali byly tylko i wyłącznie z ich winy. Jednak mogę powiedzieć, że byli w miarę wiarygodni, czyli zachowywali się jak na nastolatków przystało. Palili trawkę (głównie Nate i jego koledzy), chodzili na imprezy, zakochiwali się bez wzajemności, próbowali odzyskać dawną miłość, czy nie zakochać się w przyszywanej siostrze!
Niestety, a może i na szczęście nie znajdziecie tutaj podobieństwa do serialu, w serii bohaterowie są głupsi. Ich głupota aż wylewała się ze stron. Czasami miałam ochotę nie otwierać więcej książki i nie kontynuować czytania, bo przerastało mnie ich zachowanie. Jedno jest pewne - przeczytam całą serię tylko po to, aby dowiedzieć się, kim jest tajemnicza Plotkara. Niestety serialu nie obejrzałam do końca i nie mam na to ochoty.
Wiecie co jest piękne w takich książkach? To, że mogę wcielić się w daną postać i przeżyć z nią kupowanie nowych butów od Christiana Louboutina do tego sukienki od Prady czy dodatków od równie sławnych projektantów i domów mody.
Teraz tak myślę nad porównaniem serialu do książki, mój wniosek jest jeden - w ekranizacji bohaterowie wydają się mądrzejsi. Tutaj są zbyt swawolni i nie widać tego, jak cierpią z różnych powodów. Czuć tylko gniew i nienawiść.
Cóż, książka jest zbyt krótka żeby cokolwiek napisać więcej o fabule, a na dodatek jest to trzecia część, ale jeśli chcecie przeczytać, coś, co nie wymaga ruszenia szarymi komórkami, bo jesteście wykończeni to właśnie polecam tę serię. Można się wciągnąć.

                                                                   ~~~**~~~

Jest to moja opinia od dłuższego czasu, więc przepraszam, że tak krótko. Muszę przyzwyczaić się do pisania nie tylko smsów czy odpisywania na facebookowym czacie. :)
 

9 komentarzy:

  1. Lubię takie lekkie serie, więc może zapoznam się i z tą. Choć raczej w nieco dalszej przyszłości ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam ale w wolnej chwili może po nią sięgnę :) pozdrawiam i zaprazam do mnie♥

    http://jullandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam chyba trzy części Plotkary, ale jakoś nie mogę w bibliotece natrafić na kolejne :) Postanowiłam też, że nie będę recenzować tej serii, bo chyba nigdy bym tego nie skończyła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No, nie wiem... Nie czuję się za bardzo przekonany. Krótko? Moim zdaniem w sam raz, nie za długo, nie za krótko. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytam tą serię, bo jeśli Ty z nią wytrzymałaś to ja też, nie ma co. Kusi mnie kupowanie butów czy sukienek od Prady. :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że kiedyś dam szansę tej serii. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie jest to literatura wysokich lotów, ale ja czasami lubię sięgnąć po coś niezobowiązującego i odprężającego. "Plotkara" może być idealna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cała seria wydaje się przyjemną lekturą na gorące dni. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam serial Plotkara, ale nigdy nie miałam okazji przeczytać książki. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. very nice article and can be a lot of inspiration for people, especially women regarding appearance and luxury
    cara mengobati luka infeksi di kaki

    OdpowiedzUsuń

Prosimy o NIE reklamowanie swoich blogów w komentarzach!